Handelsbetingelser

dinVintage Aps ejes og drives af Michael Hamann, CVR-nr. 36537698, Alsundvej 8, 6400 Sønderborg, tlf. 20165202, dinvintage@dinvintage.dk. Forretning, lager og showroom har adresse på Ingolf Nielsens vej 20, 6400 Sønderborg, tlf. 29134736

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på dinvintage.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. 

 

Bestilling

dinvintage.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle. 

For at handle på dinvintage.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til dinvintage.dk

 

Betaling

dinVintage Aps modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort samt alle internationale betalingskort. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes. 

dinVintage Aps krypterer alle dine kontoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

dinVintage Aps opkræver ingen gebyrer ved brug af Dankort, Visa, Visa Dankort og Visa Electron. 

Alle priser på Dinvintage.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk. 

 

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

 

Fragt og levering

dinVintage Aps sørger for levering med fragtfirma, og vi bestræber os på at afsende dine varer inden for 1-2 hverdage. Rettidig levering forudsætter dog, at fragtselskaberne overholder dag-til-dag levering. dinVintage Aps kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtselskaberne. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender dinVintage Aps naturligvis en ny leverance uden beregning eller returnerer det indbetalte beløb. På vintage/unika produkter returneres det indbetalte beløb.

Ved levering i Danmark tilbyder gratis fragt over 500 kr., handler du for mindre tilbyder vi fragt på 49 kr.

Forsendelse til udlandet varierer afhængig af land samt varens størrelse og vægt. Du vil blive kontaktet, hvis dette er tilfældet. Når du handler fra lande uden for EU, skal du ikke betale dansk moms.

Hvis du ikke henter din bestilling i den valgte pakkeshop indenfor afhentningsfristens udløb, modtager vi pakken retur. dinVintage Aps påtager sig ikke ansvaret for at kalde ikke afhentede pakker retur. Modtager vi en sådan pakke retur opkræver vi et fragt og ekspeditionsgebyr på 50 kr., hvilket vi fratrækker dit returbeløb. Ønsker du at købe varen igen skal du lave en ny bestilling. Samme vilkår gælder, hvis du har indtastet forkert leveringsadresse på din bestilling. 

Vi gør vores bedste for, at du skal modtage præcis det du har bestilt, og at det kommer sikkert frem til dig. Vi er dog kun mennesker, og enkelte gange kan der ske fejl, ligesom vores pakker nogle gange får en ret hård behandling på vejen. Oplever du, at det du har bestilt, ikke stemmer overens, med det du har modtaget, bedes du sende os en mail på dinvintage@dinvintage.dk senest 2 dage efter du har modtaget din bestilling. Det samme gælder hvis dine varer har fået en skade under forsendelsen. Vi vil dernæst naturligvis sørge for, at du hurtigst muligt bliver kompenseret.

Vedr levering af møbler:

Der vil der være enkelte møbler, der på grund af størrelse vil blive tillagt et leveringsgebyr på 150 kr. Dette vil fremgå, hvis det gør sig gældende for din bestilling. Alternativt er det muligt at afhente møbler i vores butik i Sønderborg.

 

Fuld retur-ret i 30 dage

Når du handler hos dinvintage.dk  har du 30 dages fortrydelsesret på nye varer. For Vintagevarer gælder at de ikke kan returneres.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Hvis varen er brugt, kan det medføre værdiforringelse.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

 

Returnering           

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

dinVintage Aps

Ingolf Nielsens vej 20

6400 Sønderborg

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Det vil sige, at varerne skal returneres i original emballage og herefter en beskyttende indpakning. Der må ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris. 

Vi anbefaler altid, at du sender varen som forsikret pakkepost, da du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. 

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og vi afhenter ikke pakker i pakkeshops. 

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Der kan gå 5-7 dage fra modtagelse til ekspedition af returvaren.

Beløbet bliver overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Dog er det muligt at oplyse et kontonummer på retursedlen, såfremt købet har været en gave.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

 

Ønsker du at bytte til en anden vare, beder vi dig lave en ny bestilling på dinvintage.dk

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation kunden skal modtage. I særlige tilfælde såsom ved udenlandske køb vil vi som oftest give penge tilbage eller afslag i prisen.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til dinvintage@dinvintage.dk. Her skal du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

 

Fejl, misbrug og annullering af ordrer

Vi vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle sådanne bestillinger vil blive meldt til politiet.

Hos DinVintage Aps bestræber vi os på, at de informationer, som står på hjemmesiden og på ordrebekræftelsen, altid er korrekte. Dog kan der ske fejl i form af tastefejl og systemmæssige fejl. I sådanne tilfælde beder vi dig have forståelse for, at vi må annullere ordren. 

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse dinvintage@dinvintage.dk